Jak dobrać kosmetyki do salonu kosmetycznego

Wybór kosmetyków używanych podczas zabiegów kosmetycznych jest bardzo ważny. Salony korzystające z wysokiej jakości preparatów zyskują zadowolonych klientów. Pracują w ten sposób na renomę swojego gabinetu oraz jego sukces finansowy. Rynek produktów przeznaczonych dla salonów kosmetycznych jest dziś bardzo szeroki. Jak wybrać odpowiednie kosmetyki i gdzie się w nie zaopatrywać?

Kosmetyki profesjonalne

fot. connelld/bigstockphoto.com

Gabinety kosmetyczne powinny używać kosmetyków profesjonalnych. Charakteryzują się one większym niż zwykłe, sklepowe stężeniem substancji odżywczych. Linie produktów profesjonalnych znajdziesz w ofercie wielu marek. Są również producenci, którzy oferują wyłącznie preparaty specjalistyczne.

Produktów takich próżno szukać w drogeriach, kupisz je w hurtowniach kosmetycznych oraz autoryzowanych punktach sprzedaży. Możesz je również zamówić u przedstawicieli handlowych, którzy często odwiedzają salony kosmetyczne. Uzyskasz u nich ponadto wszelkie informacje o polecanych przez nich produktach.

Jak wybrać kosmetyki, które będą odpowiednie dla Twojego gabinetu?

Przede wszystkim, zastanów się, jakie zabiegi znajdą się w Twojej ofercie. Nie kupuj preparatów „na zapas”. Wybierz te, których potrzebujesz do przeprowadzanych w salonie zabiegów (do twarzy, dłoni i stóp, depilacji czy stylizacji paznokci). Ważne, aby kosmetyki były dopasowane do sprzętu, za pomocą którego przeprowadzany jest dany zabieg. Ma to znaczenie np. przy mezoterapii czy kawitacji ultradźwiękowej.

Istotnym parametrem przy wyborze kosmetyków do salonu jest ich cena. Musisz określić, do jakiej grupy klientów kierujesz swoją ofertę. Ceny usług, a więc także stosowanych przez kosmetyków zależą bowiem od zasobności ich portfeli. Koniecznie przeanalizuj, jak dużym zainteresowaniem cieszą się poszczególne zabiegi. Salony dopiero rozpoczynające działalność mają najczęściej niewielu klientów. Warto wówczas zainwestować w mniejsze opakowania preparatów. Wprawdzie mogą być one droższe, jest jednak większa szansa, że zużyjemy je zanim utracą ważność.

Zwróć ponadto uwagę na skład chemiczny kosmetyków, ich zapach, konsystencję oraz zakres działania. Pamiętaj, że przyjemny zapach jest dość istotną cechą dla klientów. Przede wszystkim jednak wybierajmy preparaty wytwarzane ze składników naturalnych. Nie powinny zawierać substancji drażniących i wywołujących reakcje alergiczne (lub zawierać ich jak najmniej).

Klienci zadowoleni z przeprowadzonych zabiegów często wyrażają chęć zakupu kosmetyków, które zachowają ich efekty na dłużej. Warto więc zaopatrzyć się w preparaty, które będzie można im sprzedać. Pamiętajmy jednak, aby nie zaopatrywać się w ich nadmierne ilości. Proponując klientom przeterminowane produkty z pewnością nie zyskamy ich zaufania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.