Organizacja pracy w gabinecie kosmetycznym

Prowadzenie gabinetu kosmetycznego może być nie lada wyzwaniem, wymagającym umiejętności organizowania czasu własnego i innych, zdolności marketingowych i rozwiązywania bieżących problemów. Im więcej klientów, tym więcej pracy spoczywa na rękach właściciela.

Na szczęście z pomocą przychodzą nowe technologie, które nie tylko usprawniają pracę i całą organizację, ale wnoszą firmę na wyższy poziom, razem z innymi, niebojącymi się nowych technologii i potrafiącymi z nich umiejętnie korzystać. Z takiej zmiany z pewnością będą zadowoleni również sami klienci, z których większość nie rozstaje się ze smartfonem.

YakobchukOlena/bigstockphoto.com

Na rynku dostępnych jest kilka aplikacji, które łączą wszystkie te zadania i pozwalają na lepszą organizację salonu. Sprawdzają się one zarówno w przypadku małych punktów, jak i salonów sieciowych czy dużych ośrodków typu SPA. Są to profesjonalne narzędzia, które umożliwiają zapisywanie danych pracowników i terminów wizyt, rezerwację zabiegów, a także organizację niezbędnej dokumentacji. Wszelkie dane są posegregowane i przechowywane według określonych kategorii. Najważniejsze jest jednak to, że dostęp do nich można mieć cały czas. Programy takie umożliwiają również wysyłanie SMS-ów z przypomnieniem o terminie wizyty, czy prośbą o kontakt w przypadku jej odwołania.

Kolejnym ważnym elementem jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni. Przede wszystkim musi to być przestrzeń sterylna, zapewniająca bezpieczną obsługę różnych narzędzi i akcesoriów, a w razie potrzeby odpowiednio intymne warunki dla klientów. Dodatkowo w gabinecie powinna znajdować się recepcja, do której udadzą się osoby chcące umówić się na wizytę, albo te, które na umówioną wizytę przyszły i chcą zasięgnąć informacji co i gdzie mają dalej robić. Należy również wyznaczyć miejsce, w którym osoby te będą mogły zaczekać na swoją kolej. Niezbędna jest także toaleta dla klientów, która powinna być wyposażona w urządzenia sanitarne, z których należy skorzystać przed zabiegiem, np. prysznic.

Inną ważną kwestią, choć przez niektórych bagatelizowaną, jest ustalenie pewnych procedur, na których opierać się będzie funkcjonowanie gabinetu. Chodzi tu przede wszystkim o to, jak należy informować klientów o przeprowadzanych zabiegach oraz o tym, jak powinni się do nich przygotować, jak się zachować wobec osób czekających w kolejce – czy poczęstować je kawą, czy uprzedzić o opóźnieniu itp. Są to kwestie na pierwszy rzut oka mało ważne, ale właściwa informacja oraz stworzenie komfortowych warunków, poczucia zainteresowania klientem i umożliwienie mu zrelaksowania się i skupienie wyłącznie na zabiegu, są elementami, które z pewnością zostaną docenione.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *