Sprzedaż kosmetyków w czasie pandemii

Wydawać by się mogło, że nic nie zatrzyma rozpędzonego rynku kosmetycznego w Polsce. Sprzedaż kosmetyków od wiele lat utrzymywała się bowiem na wysokim poziomie. Prym wiodły kosmetyki naturalne, pielęgnacyjne, ale również kolorowe. Jednak w czasie pandemii zainteresowanie kosmetykami spadło. Dlaczego tak się stało?

Spadek sprzedaży

W 2020 roku, czyli w czasie, gdy do Polski dotarł koronawirus i rozpoczął się pierwszy lockdown, sprzedaż kosmetyków spadła o 6 procent. Taki sam spadek procentowy przychodów odnotowali ich producenci po pierwszym półroczu sprzedaży. Wynikało to przede wszystkim z sytuacji, w jakiej znaleźli się Polacy – zamknięci w domach przestali bowiem odczuwać potrzebę nadmiernego dbania o swój wygląd. Codzienne wykonywanie makijażu stało się czynnością zbędną, zatem popyt na kosmetyki kolorowe również zmalał – i nie było w tym nic dziwnego.

Sofia Zhuravets/bigstockphoto.com

Będzie lepiej

Na szczęście spadek sprzedaży w 2020 roku wydaje się być jedynie chwilowym potknięciem ogromnego rynku kosmetyków, który od wielu lat jest w fazie wzrostowej i nie wygląda na to, by pandemia miała nieodwracalnie na niego wpłynąć i to w sposób negatywny. Prognozy są bardzo optymistyczne. Według specjalistów po pandemii ten sektor rynku szybko się odbije i już w 2021 roku sprzedaż kosmetyków ponownie zacznie przyspieszać.

Największy spadek sprzedaży w kosmetykach premium

Według danych spadek sprzedaży kosmetyków kolorowych wynosił około 13 procent. To sporo, jednak o wiele bardziej ucierpieli producenci kosmetyków premium – aż 17 procent. Dla tego sektora jest jednak nadzieja. Według prognoz to właśnie kosmetyki premium w najbliższych latach mają sprzedawać się najlepiej i generować najwyższy zysk.

Co ciekawe, choć niezbyt zaskakujące, bardzo dużym zainteresowaniem w czasie pandemii cieszyły się kosmetyki higieniczne – mydła antybakteryjne, płyny dezynfekujące itd. W tym przypadku rzec można wręcz o gwałtownym wzrośnie popytu, wynikającym oczywiście z faktu, że w ten sposób konsumenci chronili się przed zachorowaniem na Covid-19.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.