Less waste – trend na rynku kosmetycznym

Trend zero waste sukcesywnie wkracza do kolejnych branż. Obecnie silnie widoczny jest w branży kosmetycznej, gdzie ilość generowanych odpadów jest zdecydowanie zbyt duża, a recycling właściwie nie występuje. Kupując kolejne pojemniczki z kremem, butelki z szamponem bądź żelem pod prysznic, jednocześnie kupujemy kolejne plastikowe opakowania, które za chwile trzeba będzie wymienić na nowe. Branża kosmetyczna zamierza iść z duchem czasu i przeciwdziałać nadmiernemu wytwarzaniu śmieci.

Filozofia, w której głównym celem jest zmniejszenie ilości odpadów, promowana jest pod hasłami less waste (mniej śmieci) albo zero waste (zero śmieci). Każdy z nas może w swoim otoczeniu szukać sposobów, aby generować mniej śmieci, np. kupując filtr do wody zamiast butelkowanej wody mineralnej. Podobnie jest z kosmetykami, które opakowane są w piękne pojemniki ze sztucznego tworzywa. Dlatego bardziej ekologiczny będzie powrót do korzeni, czyli m.in. do mydła w kostce.

1emonkey/bigstockphoto.com

Kolejnym krokiem na drodze zero waste jest kupowanie kosmetyków w szklanych bądź zwrotnych opakowaniach. W niektórych drogeriach dostępne są już dystrybutory do napełniania pustych butelek, dzięki czemu opakowanie z plastiku posłuży nam dłużej. Niemniej wszechobecny plastik należy stopniowo eliminować tam, gdzie to możliwe. Koncerny kosmetyczne wyznające filozofię zero waste swoje produkty umieszczają w innowacyjnych pojemnikach, np. z bioplastiku z trzciny cukrowej lub z aluminium. Oba można poddawać recyklingowi i stale utrzymywać ich jakość.

Zmiana nawyków dotyczy też produktów jednorazowego użytku, których branża kosmetyczna produkuje krocie. Mowa o wacikach, chusteczkach i patyczkach, które mają swoje wielorazowe odpowiedniki, więc warto je jak najszybciej zastąpić. Wiele marek intensywnie promuje stosowanie ekologicznych kosmetyków ze zwrotnymi opakowaniami, nagradzając swoich klientów. Każdy, kto odda pusty słoiczek po kremie do wyznawczego punktu, otrzyma rabat zniżkowe na kolejne zakupy tej marki. Takie akcje z pewnością znajdą rzesze zwolenników i przyczynią się do poprawy sytuacji jeśli chodzi o zanieczyszczenie naszej planety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.