Wizytówki salonu kosmetycznego

Każda z działalności gospodarczych rządzi się swoimi prawami, ale trudno wyobrazić sobie przedsiębiorcę, który nie posiada własnej wizytówki. Jest to ważny element w promocji biznesu, szczególnie, jeśli pracujemy w branży opartej na bezpośrednim kontakcie z drugą osobą – takiej jak właśnie kosmetyka. W tym przypadku bywa nawet, że jest to główna forma reklamy. Jak powinna wyglądać wizytówka kosmetyczki? Główne elementy, które są istotne przy tworzeniu wizytówki to: aktualność, zawartość, styl i oryginalność.

Salon kosmetyczny

fot. bigstockphoto.com

W kwestii samego układu treści reguły są płynne, wcześniejsze marketingowe wskazania nieco się przeżyły, więc możesz w tej kwestii puścić wodze wyobraźni. Pamiętaj jednak, by istotne informacje były czytelne. Ilość informacji należy ograniczyć do minimum – najważniejsze to: nazwa, adres, numer telefonu i strona WWW. Koniecznie muszą być aktualne. Jeśli Twoja strona albo adres będą nieaktualne, to klient w wielu przypadkach zrezygnuje z Twoich usług, bo nie będzie chciał tracić czasu na odnalezienie Twojego salonu.

Czy warto umieszczać na wizytówce ofertę?

Zasadniczo szkoda na nią miejsca, bo powinna znaleźć się na stronie internetowej i na ulotkach dostępnych w gabinecie. Wizytówka ma zachęcić potencjalnego klienta do dalszego kontaktu, więc nie ma co zadrukowywać jej dużą ilością tekstu – staje się ona mało czytelna i mało zachęcająca.

Należy przede wszystkim zastanowić się, kto jest Twoją grupą docelową i jaki jest główny profil Twojej działalności – w znacznym stopniu wpłynie to na sposób promocji. Należy pomyśleć o spójnej identyfikacji wizualnej – strona, media społecznościowe, wizytówka, ulotki, banery. Wybierz kolorystykę, styl, z którym się identyfikujesz i formę jego prezentacji.

Jeśli chodzi o format – większość gabinetów kosmetycznych decyduje się na „klasyczny” – 90×50 mm. Uznawany jest on za najbardziej optymalny i elegancki, czyli wpisujący się w wymagania tej branży.

Kolejna kwestia: czy wizytówka powinna być jedno- czy dwustronna? Tu również warto zastosować zasadę umiaru. Na jednej stronie można np. umieścić dane teleadresowe, a na drugiej samo logo. Jeśli jednak zdecydujesz się na jednostronne wizytówki, zyskujesz przestrzeń na np. notatki czy zapisanie terminu kolejnej wizyty. W przypadku wersji „minimalistycznej” należy szczególnie dopracować treść, bo masz do dyspozycji niewielką przestrzeń.

Co z grafiką i zdjęciami?

Warto tutaj trochę poszukać albo skonsultować się ze specjalistami w tej dziedzinie, bo w branży urody i zdrowia możemy się spotkać z pewnymi sztampowymi rozwiązaniami  i szablonami, czyli np. te same opatrzone już zdjęcia. Ważne jest, więc żeby się wyróżnić – czasem prosta, elegancka grafika może się okazać lepszym rozwiązaniem niż bogato zdobiona z wymyślnymi czcionkami. Pokaż też siebie, to, co robisz najlepiej, w czym dobrze się czujesz.

Dobrze zaprojektowana wizytówka – spójna z pomysłem na promocję i ideą gabinetu kosmetycznego może być naprawdę skutecznym narzędziem marketingowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *